Vortrag “Visualizing Memories of the Atomic Bombing of Hiroshima in Scientific Dialogue” in Wien

• Allgemeine Erziehungswissenschaft
© Lothar Wigger

Prof (i.R.) Dr. Lothar Wigger hat zusammen mit Prof. Dr. Jun Yamana (Universität Tokyo) am 27.06.2024 auf der Konferenz “Travels Beyond the Holocaust: Memorialization, Musealization and Representation of Atrocities in Global Dialogue” den Vortrag “Visualizing Memories of the Atomic Bombing of Hiroshima in Scientific Dialogue” gehalten.

In der gleichen Session “Remembering the War in East Asia” hat Dr. Florian Pölking (Ruhr-Universität Bochum) zusammen mit Prof. Dr. Dong Hun Kim (Sungshin Women’s University Seoul) zu “Local, Domestic, and Global Memorilisation of the Jeju April 3rd Incident: A Contested Narrative for Peace” referiert. Die viertägige internationale Konferenz  mit über 70 Vorträgen wurde veranstaltet von der Österreichischen Akademie der Wissenschaften, dem Wiener Wiesenthal Institut für Holocaust-Studien (VWI) und der Alliance for Historical Dialogue and Accountability (New York).